KNIŽNÍ RECENZE: Denisa Bartošová – Láska prochází kuchyní

0

Nevím, jestli to víte, ale tvořit různé dárky mě hrozně moc baví. I tady na blogu už jsem vám o DIY několikrát napsala. Letos jsem se vzhledem k nejasné situaci ohledně otevření obchodů a mému pokročilému těhotenství rozhodla, že nebudeme tolik dárků kupovat, ale pokusím se jich několik vyrobit. A tak jsem se dala do výroby bylinkového oleje, ochucené soli, pečeného čaje nebo arašídového másla a slaďoučkých karamelek. Největší inspirací mi byla nádherně zpracovaná kniha Láska prochází kuchyní od Denisy Bartošové, kterou mi poslali z nakladatelství Smart Press (knihu je možné pořídit zde). Koncept knihy jsem už znala, před lety jsem totiž dostala volné pokračování, knihu Láskominy, která je zpracováním velice podobná a ze které jsem se při výrobě dárků v minulosti několikrát inspirovala. A Láska prochází kuchyní mě nadchla snad ještě víc!

[box type=“warning“] Tento rok jsem to vzala opravdu důkladně a jedlých dárků vytvořila spoustu. Většinu z nich jsem vám ukazovala také ve videu ze série vlogmas, tak přidávám odkaz. Třeba se bude hodit 🙂 [/box]

Jak už jsem psala, kniha je krásně zpracovaná. Jednotlivé dárky jsou detailně popsané, nejedná se o nějaké velice složité nápady a fotky i design knihy je prostě úžasný. Nápady jsou rozdělené podle měsíců, takže se při výrobě můžete držet i ročního období. Možností je v knize spousta, takže i přes to, že jsem letos dělala pod stromeček nápadů hned několik, rozhodně jsem nevyčerpala všechny. Třeba takové karamelky, které jsou hned prvním nápadem, můžete doladit čokoládou nebo pomerančovou kůrou a mít tak více variant a možností. Fotky a ilustrace v knize jsou překrásné. Kolikrát mě baví knihou jen listovat a jednotlivé nápady si jen tak prohlížet a inspirovat se.

Autor: Denisa Bartošová

Originál: Láska prochází kuchyní

Počet stran: 176 stran

Rok vydání: 2013

Nakladatelství: Smart Press

Anotace:

Jedlé dárky lze věnovat k nejrůznějším příležitostem, proto je kniha přehledně rozdělena do kapitol odpovídajících tematicky jednotlivým měsícům – vždyť únor je lásky čas, červen patří dětem a prosinec si tvorbu dárků pro blízké přímo žádá! S autorčinou pomocí zvládnete jedlý dárek připravit do posledního puntíku (kniha obsahuje také přílohu, kde najdete jmenovky, krabičky, kornouty atd.), ale poslední krok – darování – je již pouze na vás. A protože je autorka žena-kreativec, vymysleli jsme knize originální vazbu s oválným výřezem, kterou se jiná kuchařka na našem trhu nepyšní, a hravý, nijak unylý layout doplněný o skvostné fotografie Aleny Hrbkové. Snad se láska, kterou je kniha doslova prošpikovaná, dostane nejen do vaší kuchyně.

Láska prochází kuchyní

No a protože jsem nápadů vyzkoušela víc a všechny se povedly, rozhodla jsem se, že se s vámi dnes podělím o dva nápady. Směs na přípravu horké čokolády a o postup na bylinkový olej. Úplně přesně se postupů držet nemusíte, pokud nemáte rádi bazalku, můžete ji vyměnit třeba za rozmarýn, nebo při přípravě vynechat vanilku a čokoládu doladit čerstvou chilli papričkou. Jsem si jistá, že nápady mají především inspirovat! Zbytek receptů, které jsem zkoušela, jsem si pro vás schovala na příště, takže se máte na co těšit! 🙂

Směs na přípravu horké čokolády (cca 6 porcí):

– 200 gramů kvalitní hořké čokolády (koukejte na to, aby měla minimálně 50% kakaa)
– 100 gramů bílé čokolády
– 100 gramů třtinového cukru
– 1 vanilkový lusk rozdělený na 6 částí

Hořkou i bílou čokoládu nasekáme na menší kousky a suroviny plníme do skleněné lahvičky. Je hezčí, když jsou jednotlivé vrstvy vidět, proto směs nemusíte míchat dohromady. Nejprve jsem dala několik lžic třtinového cukru, poté nasekanou bílou čokoládu a nejvíce hořké kvalitní čokolády. Navrch jsem dala už jen část vanilkového lusku a skleničku ozdobila štítkovačkou a červeným provázkem.

Láska prochází kuchyní

Bylinkový olej:

– 1 litr slunečnicového oleje
– 40 gramů sušených rajčat
– hrst čerstvé bazalky
– 3 lžíce sušeného česneku
– 1lžíce barevného pepře

Příprava bylinkového oleje je velice jednouchá. Do láhve stačí nalít kvalitní slunečnicový olej, přidat několik lístků bazalky, část sušených rajčat, plátky sušeného česneku a barevný pepř. U pepře je lepší kuličky částečně rozmělnit v hmoždíři. Koření se rychleji rozleží a rozmělněný pepř vypadá v lahvičce lépe. Nakonec stačí lahvičku uzavřít a ozdobit. Olej je lepší nechat 3 týdny odležet, aby chytil vůni a chuť jednotlivých složek. Pokud se rozhodnete olej vytvořit a rovnou ho darovat, je lepší darovanému říct, aby nechal olej uležet 🙂

Láska prochází kuchyní

Pokud tedy rádi tvoříte, jsem si jistá, že knihu si zamilujete stejně jako já. Podle mě jde také o skvělý tip na vánoční dárek pro někoho, kdo má tvořivého ducha. Jak jsem zmiňovala výše, mě kniha Láskominy (což je obdobná publikace) nadchla a z dárku jsem byla nadšená i dlouho po Vánocích.

Jak se vám knížka líbí a co na nápad jedlých dárků říkáte? Já jsem se letos z knížky hodně inspirovala a věřím, že budu i za rok! 🙂 Mějte se krásně, K.

*Kniha Láska prochází kuchyní mi byla poskytnuta v rámci spolupráce nakladatelstvím Smart Press. Zaslání knihy však v žádném případě nemění můj názor ani recenzi.