KNIŽNÍ RECENZE: Erickson Meredith Zažít Alpy a Bowman Jeffrey Novodobí dobrodruzi

2

Dnes vám představím dvě cestovatelské knihy z nakladatelství Grada, které jsem vám ukazovala už ve videu tipy na vánoční dárky. Knížky jsem vám chtěla představit v recenzi ještě před Vánocemi, ale osud tomu chtěl jinak a já jsem v tu dobu byla už v porodnici. Proto vám o nich napíšu až dnes. Zkráceně jde o publikace, které se vám budou líbit v případě, že rádi cestujete nebo vaříte. Zní to jako kombinace, která moc nejde dohromady, co? Knihy jsou ale úžasně zpracované a za mě je zejména propojení cestování a receptů skvělý nápad! Jaké jsou knihy Zažít Alpy a Novodobí dobrodruzi?

Erickson Meredith Zažít Alpy: Cestovat, poznávat, jíst

A začnu rovnou knížkou, kterou jsem si vzhledem k tomu, že ráda vařím, zamilovala více. Je to kniha plná jídla, inspirace, nádherných fotek, sněhu….. Zažít Alpy má v sobě řadu receptů právě z oblasti Alp. Kniha je rozdělená na části o Italských, Rakouských, Švýcarských a Francouzkých Alpách, takže si přijde na své milovník Itálie i Švýcarska. My túry po horách v létě milujeme, s Honzíkem už nám chybí navštívit jen ty francouzské Alpy. Švýcarsko jsme zvládli v rámci našich líbánek, v Itálii jsme byli několikrát (a to nejen na horách) a rakouské Alpy jsme si také moc oblíbili.

Po přečtení mám ale dojem, že jsme neprocestovali skoro nic, spoustu nám toho chybí a těším se, až bude zase možnost vycestovat. Rozhodně do Alp vyrazíme mooooc rádi a určitě využijeme i spoustu tipů z knihy. Je jich tam nespočet.

Vedle toho jsou v knize mapy, recepty od šéfkuchařů a hostitelů a nádherné fotografie, které jsou zároveň i krásné tipy na výlety. Co jsem měla možnost vyzkoušet, jídla jsou výborná (já si oblíbila třeba recept na Müsli z Itálie) a teď se chystám na trhanec nebo na makarony.

Autor: Erickson Meredith

Počet stran: 352 stran

Rok vydání: 2020

Nakladatelství: Grada

Čtyři alpské státy – čtyři rozsáhlé kapitoly. V každé z nich najdete recepty typické pro alpskou kuchyni daného regionu společně s povídáním o místních surovinách, kuchařích, majitelích horských chat, tipy na to, co si nesmíte nechat ujít… Šéfkuchaři z nejlepších horských hotelů, farmáři, majitelé chat i „obyčejní“ obyvatelé se s vámi podělí o své léty ověřené recepty. Když jste kuchař, zkusíte většinu z nich. Když ne, uvaříte si „ten svůj z Alp“, ať už je to švýcarské fondue, rakouský Kaserschmarrn nebo italské Bombardino, a zbytek knihy si jednoduše rádi přečtete.

zažít alpy grada

Bowman Jeffrey Novodobí dobrodruzi

Novodobí dobrodruzi je také kniha o cestování. Je ale pojatá jinak a řekla bych že vlastně z takového jiného konce. Myslím si, že podtitul knihy Hledání smyslu života v divočině mluví za vše a knihu skvěle vystihuje. Jde o příběhy milovníků přírody ale také zahraničních podnikatelů, kteří se rozhodli žít malinko jinak od dnešních „ideálů“. Každý z nich tráví čas v přírodě jinak. Píše se o běhu, lezení, cyklistice nebo třeba rybaření. Líbí se mi, že jsou jednotlivé příběhy odlišné, ale každý z nich plný inspirace. Horolezectví nebo právě rybaření jsou pro mě taková španělská vesnice, bylo ale zajímavé si jednotlivé sporty přiblížit a zjistit spoustu nového. U některých kapitol bych dokonce byla ráda, kdyby byly delší a já se toho dozvěděla více 🙂

Kniha krásně popisuje i to, jak žít v dnešním materiálním a rychlém světě trochu jinak. V souladu s přírodou. I tady najdete řadu úchvatných fotografií. Dokonce bych řekla, že jsou tím hlavním, co v knize najdete. Úplně lákají k tomu, aby člověk vyrazil do přírody, klidně na nějaký delší výlet. Opět tedy publikace, kterou si můžete číst po částech, nebo v ní listovat pro inspiraci. I samotné příběhy jsou kratší, takže k přečtení nepotřebujete dlouhou dobu.

Autor: Bowman Jeffrey

Počet stran: 256 stran

Rok vydání: 2020

Nakladatelství: Grada

Co je na přírodě tak zvláštního, že sotva se vracíme domů z jednoho dobrodružného výletu, už plánujeme další? Snad to dělá čerstvý vzduch, drsná krása volné krajiny, osudová setkání, nebo možnost vystoupit z našeho každodenního kolotoče – divočina zkrátka nabízí něco každému z nás. Tato kniha představuje nejrůznější milovníky přírody a ekologicky smýšlející podnikatele, kteří svými originálními nápady pomáhají utvářet nový postoj veřejnosti k životnímu prostředí. Poznejte společenství nadšenců, samorostů a nespoutaných duší, vydejte se s nimi na výpravy do nejodlehlejších končin nebo se podívejte, jak vymýšlejí špičkové oblečení a vybavení do přírody – přičemž mají neustále na paměti udržitelnost a společenskou odpovědnost. Kniha Novodobí dobrodruzi v přírodě ukazuje místa, která stojí za to navštívit, a líčí neobvyklé zážitky od Islandu až po Patagonii, jež nepochybně zaujmou všechny, kdo považují volnou přírodu za svůj druhý domov. Sbalte si batoh a vyrazte ven – je načase nechat se inspirovat a zažít něco neobyčejného pod širým nebem.

zažít alpy grada

Myslím si, že obě knihy jsou skvělé tipy na dárky. K Vánocům, k narozeninám, nebo jen tak, pro radost. Pro ženu i pro muže, pro teenagera nebo pro babičku a dědečka. Jsou úžasné jak ke čtení, tak k listování. Obě knížky i po přečtení znovu rádi otevřete. Jsou totiž plné inspirace.

Jak se knihy líbí vám? Zaujala vás více kniha Zažít Alpy nebo Novodobí dobrodruzi? Mějte se hezky a těším se brzy u dalšího videa nebo článku, K.

*Knihy mi byly poskytnuty v rámci spolupráce nakladatelstvím Grada. Zaslání knihy však v žádném případě nemění můj názor ani recenzi.