KNIŽNÍ RECENZE: Jak se stát pařížankou… ať žijete kdekoliv

4

O pařížankách se říká, že jsou nejšarmantnější ženy na planetě. Takže která z nás by nechtěla být alespoň trochu jako ony, že? O knížce Jak se stát pařížankou… ať žejete kdekoliv jsem už několikrát slyšela. Je to totiž velmi oblíbená knížka mezi ženami a možná proto jsem se rozhodla, že si jí přečtu také. Já bych jí spíš přirovnala k delšímu ženskému časopisu, než ke knížce..

Knížku napsaly čtyři rodilé pařížanky a kamarádky, které daly dohromady různé tipy, mýty a tajemnství právě z Paříže. Anne, Audrey, Caroline a Sophie. Knížku jsem měla sebou na dovolené u moře a jelikož jsem jí do té doby neotevřela, čekala jsem klasicky napsanou knížku, což byla chyba. Knížka je opravdu napsaná jako dlouhý módní časopis, kde najdete nejen tipy, co mít vždy u sebe, co má Pařížanka ve skříni, ale také to, jak o sebe pečují. Najdete tam i francouzké recepty a dokonce se i nasmějete. Myslím si, že jistým způsobem to má být i určitý návod pro ženy, který musíte brát s nadhledem.

Knížku jsem přečetla během jednoho dne, protože některé věci jsou tam napsané v bodech, takže se knížka čte opravdu rychle. Navíc má v sobě hodně fotek, takže knížku prolistujete raz, dva.

Zpracování knížky se mi moc líbí. Je jednoduché, přehledné a hezké – to přesně mám ráda. Věřím, že kdybych knížku otevřela s tím, co o ní vím teď, líbila by se mi o dost více. Když jsem ale čekala klasickou knížku plnou textu, dá se předpokládat, že jsem byla zklamaná.

Je to takový ten typ knížky, kterou si položím na noční stolek a před spaním si v ní prolistuji a přečtu pár řádků toho, co mě zrovna zaujme – nic náročného. Má 5 podkapitol, kde se dozvíte něco o přirozenosti i luxusu, o dětech i milencích, o svatbách i volném času. Knížka je hodně rozmanitá a kapitolky jsou řazené dost nahodile. Rozhodně to pro mě není knížka, kterou si vezmu na dovolenou. Na dovolené se ráda začtu do příběhu.

Nepopírám, že knížku znovu časem neotevřu, protože se ráda motivuji a knížka je v mnoha věcech inspirativní.

jak se stát pařížankou

jak se stát pařížankou

Autorky: Berest Anne, Diwan Audrey, Maigret Caroline de, Mas Sophie

Originál: How to be Parisian Wherever You Are: Love, Style, and Bad Habits

Počet stran: 272

Rok vydání: 2014

Nakladatelství: Jota

Anotace: Pařížanka & Paříž. To jsou synonyma pro specifický životní styl i názory. Pařížanku poznáte všude na světě: podle jejího osobitého účesu, stylu oblékání i způsobu, jakým si dokáže vychutnávat život. Pařížanka je neustále jakýmsi uvolněným způsobem elegantní. Nemusí se ani moc namáhat a muži jí padají k nohám. Samozřejmě že Pařížanka je žena jako všechny ostatní, ale má ještě špetku něčeho navíc… Zajímá-li vás její tajemství, začtěte se do této mimořádně upřímné a vtipné knihy. Jejími autorkami jsou rodilé Pařížanky, které velmi dobře vědí, o čem mluví.

jak se stát pařížankou

jak se stát pařížankou

Za poskytnutí úžasného recenzního výtisku děkuji e-shopu www.arara.cz.

Podle mě je to ideální knížka pro ty z Vás, které mají rády časopisy, až tolik knížky nečtou, nebo na čtení nemají čas. Já jsem chtěla číst něco trochu jiného. Každopádně v knihovně mi zůstane a kdo ví, třeba do ní za několik let nahlédnu a najdu skrýtá tajemství. Krásné léto, ať už jste v Paříži, nebo kdekoli jinde, K.