KNIŽNÍ RECENZE: Moje zpověď

3

Když jsem brouzdala v Levných knihách a viděla knížku Moje zpověď, kde vypráví čeští sexuální devianti svůj příběh, hned jsem po ní sáhla. Přečetla jsem několik knížek o drogách a různých nemocích, protože mě podobná tématika hodně zajímá. Celkově mám asi nejraději knížky s psychologickou tématikou, protože jsem psychologii měla na střední škole a mám jí i teď, na vysoké.

Deset silných příběhů, deset sexuálních deviantů a jedna kniha. Devianti, kteří se léčili (nebo léčí) v léčebně v Bohnicích. Kniha je moc dobře zpracovaná a příběhy jsou hodně osobní. Hovorová, někdy i nespisovná čeština se v knize objevuje dost často. Kniha na mě velmi zapůsobila (těžko říct, jestli kladně, nebo záporně??) a měla jsem jí přečtenou za pár hodin. Četli jsme jí společně s Honzíkem. Knížku jedním dechem přečetla i moje mamka. Dá se říct, že zaujala a šokovala celou mojí rodinu.

Některé příběhy jsou napsány tak, že jsem měla tendenci devianty omlouvat, často jsem měla husí kůži a vlastně jsem to jejich chování nechápala. Obdivuji ty, kteří v sobě najdou tolik vůle a vrátí se do léčebny, když mají pocit, že to nezvládají. Většina z nich měla těžké dětství a nebo vyrůstala v dětských domovech.

Knížka, která vás donutí se zamyslet a podívat se na to z té druhé strany. Obrázek si ale musíme udělat každý sám. Knihu mohu vřele doporučit (Levné knihy, 49 Kč), je zajímavá, ale pro slabší povahy by to mohlo být až moc.

Autor: Kateřina Kantová, Vera Renovica

Originál: Moje zpověď – Čeští devianti vypráví

Počet stran: 233

Rok vydání: 2013

Nakladatelství: Columbus

Anotace: Zpověď deseti českých sexuálních deviantů je strhujícím příběhem a autentickou výpovědí zároveň. Autorky zachytily ty nejtemnější stránky lidské duše. Pokud si myslíte, že deviant duši nemá, velmi se mýlíte. Deviantem se člověk narodí. Za svou odlišnost nemůže. Ovšem nese plnou odpovědnost za to, co činí jiným. Proto je tato kniha věnována obětem, těm skutečným i potenciálním. Také je věnována těm, kteří se zbloudilé duše deviantů snaží napravit.

moje zpověď

Mějte se hezky, K.